Seharum wangiaan

Di sebabkan aku ni sangat suka dengan wangian so hari ni aku nak cerita pasal wangian (perfume, lotion, cologne etc) dan kalau boleh aku nak ada banyak koleksi wangiaan. Aku suka wangiaan yang baunya lembut sebab akan terserlah la kelembutan aku ni (lembut la sangat kan hehehe) dan aku rasa selesa dengan bau lembut. Kalau bau keras ni sakit hidung aku....tapi terserah kat korang la nak pakai wangiaan yang bau camner pun janji korang bahagia kan....:)

Kalau tengok kat pasaran sekarang ni mcm2 jenis wangiaan ada from head to toe korang pilih la apa yang korang suka. Aku lak suka perfume Gucci, Kenzo, CK dan DKNY, kalau lotion lak the only one iaitu Enchanteur sama gak la dengan mandian cream aku suka Lux (halus mulus kulit bila pakai)



 Ni la antara koleksi wangiaan yang aku pakai....


Ni pulak lotion yang aku pakai......baunya waaannggiii sangat sampai adik aku dan ayah aku pun pakai hehehehehe tapi adik perempuan aku tak suka lak....entah nape la


Pada aku banyak kelebihan pakai wangian ni....antara kelebihan wangian ni:
 
1) Wangian dan colognes menghasilkan perasaan gembira, meningkatkan keyakinan diri dan rasa kesejahteraan

2) Wangian juga membentangkan pemakai mereka dengan peluang untuk mencipta trademark untuk diri mereka yang hampir tidak dapat dilupakan.

3) Satu percikan halus wangian, apabila dicampur dengan kuasa deria bau, mempunyai keupayaan untuk mencetuskan kenangan indah dan pelbagai emosi yang boleh menaikkan semangat, memperkayakan cinta, meningkatkan mood orang, dan membawa kepada perasaan bahagia. Haruman membantu menjadikan kehidupan lengkap.

4) Haruman mempunyai keupayaan untuk meneutralkan bau yang tidak menyenangkan yang dikaitkan dengan agen pembersih yang banyak.

5) Aroma menyenangkan boleh meningkatkan deria dan pada masa yang sama meningkatkan proses pembelajaran.

6) Haruman juga bekerja untuk meningkatkan mood atau memberikan perasaan ketenangan di tengah-tengah hari yang sibuk.

Perfume ni ada 2 jenis Eau de Parfume (EDP) dan Eau de Toilette (EDT)......korang mesti konfius kan apa beza EDP dan EDT ni kan




Eau de Parfume (EDP) baunya kurang sikit kuat dan parfume dan mengandungi 15% pati dan boleh bertahan sehingga 4-6 jam
 




Eau de Toilette (EDT) - sekejap sahaja bau wanginay dan tersangat murah  serta mengandungi 9% pati dan dapat bertahan sehingga 2-4 jam


So hopefully dari entry aku ni korang dah tau la lepas ni jenis perfume mcm mane yang korang suka dan apa kelebihan pakai wangiaan ni kan. arios kwn2......



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Split personality.....

Interview for Master of Forensic Accounting

Amalan berpagi-pagiaan