Permulaan bertatih.....bersedia & beranikah kita?

Assalamualaikum.......lama rasanya tak tulis blog ni. Kalu nak ikutkan byk nak share tp masa dan keadaan tak mengizinkan. Rasanya masih belum terlambat utk ucapkan Selamat Tahun Baru 2015 kan.....as usual soalan biasa di tanya tahun baru ni 'Apa azam u olls'. Azam aku tahun ni nak kembangkan biz, kahwin & pg Umrah. Doakanlah aku dapat capai azam sy tahun ni ye. Camner ngan u olls lak??





Cuti lepas aku just stay kat umah & rasa excited tgk my little bf bertatih sikit2.....dalam hati terdetik camni la agaknya my parents rasa bila tak aku mula berjalan dulu kan. Langkah demi langkah dia jalan....comey je tgk. Jiran aku prnh cakap 'budak kalau baru nak belajar berjalan tak benjol tak sah'..tul juga tu kan. Paling seronok tgk bila dia terus excited nak berjalan walaupun acapkali jatuh.  Kadang2 bila jatuh dia menangis, dapat bangun senyum balik. Mcm la kita kan kalau baru nak mulakan sesuatu pasti akan buat silap tapi yang penting kita tak mengalah untuk terus bangkit berusaha semula & belajar dari kesilapan. 


Setiap permulaan harus di dahulukan dgn langkah yang pertama....barulah ada langkah seterusnya. Dalam kita mengorak langkah dari satu tapak ke satu tapak yang lain pasti akan ada cabaran yang perlu kita tempuhi. Persoalannya berani dan bersediakah kita?? Seringkali kita mendengar ramai yang ingin berjaya dan jadi kaya raya tapi tidak berani utk langkah yang pertama. Akan tercapaikah keinginan kita??


2014 adalah tahun yang agak mencabar pada aku......dalam rasa takut aku tetap mengorak langkah yang pertama dan membuat keputusan untuk mulakan biz. Agak mencabar dan kadang2 rasa nak giveup tapi bila fikir balik 'this is my dream & I want this'......setapak demi setapak aku melangkah. Dalam setiap tapak itu aku belajar & menganalisa apa yg terbaik. Kadangkala aku mara dan kadangkala aku jatuh.......bangun dan bangkit semula aku teruskan perjalanan aku. Peluang demi peluang aku cari. Alhamdulillah, dgn keyakinan ini sedikit demi sedikit aku maju ke hadapan. 

Teringat aku dgn kata2 dari Masterchef Australia Marco Pierre White - 'Bila saat kita jatuh bangkitlah sendiri, jangan mengharapkan org lain untuk memapah kita utk bangun & teruskanlah perjalanan'......Setiap kali kita mengharapkan org lain untuk terus membantu kita bangkit kita tak akan memahami erti susah, perih & sukar. Just keluar dari zone selesa & move forward. Dari situ kita akan lihat kemampuan diri & akal kita.

Aku selalu berpegang pada prinsip 'dare to fail & learn from the mistake'. InshaAllah jika kita terus berusaha & believe yg kita akan berjaya, kejayaan akan jd milik kita suatu hari nanti walau sesukar mana pun jalannya....

Hopefully entry aku kali ni dapat bg u olls semangat utk memulakan langkah pertama utk mencapai impian u olls ye

Sblm tu nak bg sikit kata2 dari Steve Jobs (Founder of Apple Computer) - 'To success u have to courage, follow u're heart n intuiton' 







Enjoy la gambar dan kata2 semangat ni.....Arios u olls. Assalamualaikum :)

Comments

Popular posts from this blog

Split personality.....

Interview for Master of Forensic Accounting

Amalan berpagi-pagiaan